Naše občanské sdružení vzniklo v objektu, který  kdysi patřil k bývalému, dnes již zapomenutému divadlu "Na Slupi".

Probouzíme uměleckého ducha v Podskalí, které má velký význam v naší historii a spolupracujeme se Spolkem Vltavan, který k Podskalí neodmysliteně patří.

Naší prací je rozvíjet uměleckou a kreativní činnost dětí a dospělých.

Podporujeme mladé a talentované umělce a profesionály.

Spolupracujeme s Emauzským klášterem a Emauzským o.s. Gregorius. V Emauzích pořádáme koncerty vážné hudby, kterými podporujeme obnovu varhan v kostele P.Marie a sv. Jerorýma.."Letní setkání v Podskalí" a "Vánoční setkání v Podskalí".

 

Pořádáme ročníkové programy..literární soutěž pro děti, mládež a studenty z Prahy a okolí a česko-slovenské seniory, které jsou pod záštitou Magistrátu hl.m. Prahy,

Milovníci tanečního umění se mohou těšít každý rok na taneční show ETHNODANCE, kterého se účastní nejlepší čeští a zahraniční tanečníci a lektoři, kteří i mimo jiné působí v tanečním a uměleckém studiu Art Centrum Botič. K taneční show patří také taneční workshopy. 

Založili jsme dětský Hudebně-dramatický soubor ArtBotič, se kterým se prezentujeme na kulturních akcích, pořádaných naší či jinou společností. Náš soubor se pravidelně zúčastňuje Divadelního festivalu Pana Pipa v Mladé Boleslavi, divadelního festivalu ŠKODIVRAT, který pořádá ZŠ Vratislavova, divadelního festivalu ANTIDEPKA, který pořádá DDM P2.

Zajišťujeme kulturní akce na klíč, pořádáme benefiční akce a zastupujeme umělce z ČR a ze zahraničí.

Naše sdružení nyní působí  v Art Centru Botič ve Vyšehradské 6 na Praze 2.

 

 

"Člověk přišel na svět proto, aby tady byl, pracoval a žil. Jen moudrý se snaží náš svět postrčit dál, posunout výš. A jen vůl mu v tom brání."

Jan Werich

Historie divadla "Na Slupi"

V místě divadla „Na Slupi“ si krátce před rokem 1926 VYŠEHRADŠTÍ ochotníci postavili na vlastní náklady divadlo „Na Slupi“.
8. 2. 1926 vzniklo na tomto místě oficiálně Osvobozené divadlo jako divadelní sekce spolku Devětsil.
Jednalo se o nejmladší generaci českých avantgardistů, která vzešla ze skupiny studentů a absolventů gymnázia v Křemencově ulici. Inspirovali se francouzskou a ruskou divadelní avantgardou a jejich hlavním cílem bylo nalézt nové inscenační metody, chtěli navrátit tehdejší divadelní scéně přirozené a netradiční představení. Ta po čase začali navštěvovat i Jiří Voskovec a Jan Werich. Oba se pak stali členy Devětsilu a spolupodíleli se na jeho činnosti.

 

„Na jaře roku 1925 se kolektiv zabydluje v novém, i když znovu jen prozatímním působišti v Divadle Na Slupi poblíž Karlova náměstí. Jeviště tu sice bylo dostatečně široké a vysoké, ale zároveň velmi mělké, spojené těsně s hledištěm. Čerstvě omítnuté zdi teprve vysychaly , a protože dosud nefungovalo ústřední topení, musela sál vytopit velký stáložárná kamna. Provozovatelem divadla byl Vzdělávací s...bor vyšehradský, a tak musel soubor hrát pod jeho záštitou jako Divadlo mladých, což se samozřejmě neobešlo bez hádek mezi nesnášenlivými vyšehradskými ochotníky a mladou skupinou, rovněž málo ochotnou nechat si mluvit do své práce.“

1925 Osvobozené divadlo zahájilo činnost jako amatérská scéna div. sekce sdružení Devětsil pod vedením J. Honzla v Divadle Na Slupi.
Počátkem 1926 Cirkus Dandin, úprava a r. J. Frejka (premiéra v Masarykově síni na Žižkově), poté Němý kanár (Ribémont-Dessaignes), Prsy Tiresiovy (Apollinaire), režie Honzl, Abeceda (Nezval) ad. Lyrické divadlo metaforické obraznosti na kostruktivistické scéně využívající plošin, “jevištního nářadí” (navrhoval je arch. Ant. Heythum), světel a vitálního hereckého pohybu (v 60. letech 20. stol. na tento princip navázalo divadlo poezie). Hráli 1x týdně.
1927 přechod na jeviště Umělecké besedy na Malé Straně.